Friday, February 24, 2012

Kiasan hati seorang teman

Assalamualaikum (^_^)



selamat pagi . good morning . apa khabar semua kawan2 dan pembaca? harini awal pagi aku bukak pntu blog.kenapa? sbb rasa hati x tenteram. blog kan salah satu tmpat dan salah satu cara menceriakan hidup, menghilangkan stress... :) jadi yg belum berblogging, cubalah . hehe


iye, mmg jarang sekali aku nak mencoret rasa hati kat laman ni. segan rasanya.bukanlah jenis aku nak berkongsi segalanya di sini. cuma kadang mungkin dah buntu , rasa perlu diluahkan tpi tatawu pada siapa nak berkongsi. jadi, inilah tempat terakhir aku , mungkin :)


entah kenapa seminggu ni aku jadi kusut, hati sntiasa x tenteram. cepat sgt sensitif, nak terasa hati dgn kawan sniri. rasa jeles ngan kwn sniri. dah jadi seorang yg lebih pendiam dri biasa. kurang bising dan kurang senyum . sampaikan kawanku nan seorang cakap , b'cakap ngan sara ni mcm cakap ngan robot.cam xde perasaan.huuu...

terus terang aku katakan, yeap, aku mmg sensitif orgnya.tapi tidaklah sampai nak sensitif xtentu pasal tak kira orang. cuma mungkin aku lbih cepat terasa hati dgn org yg paling rapat dgn aku. dan kalau boleh , biarlah aku terasa hati tanpa ada yg sedar. sbb mungkin lebih baik seorang yg terasa hati dari ramai yg terasa hati kan ? itu pendapat aku cuma...


Betullah,persahabatan umpama buku. Membakarnya hanya memerlukan beberapa saat. Menulisnya memerlukan masa yang panjang! ye, aku juga sedang menulis ttg persahabatan aku kira..



yang pastinya, aku sgt2 nak mintak maaf pada kawan yg seorang itu. banyak bersabar mungkin dgn perangai pelik aku seminggu ini.banyak rasanya salah aku pada dia. bagi aku, yang berlalu biarlah berlalu, tapi jgn terus biar sepi berlalu tanpa ada penjelasan untuk difahami. Maaf dari aku..hanya Tuhan yg tahu.aku sendiri bingung kenapa. rasa macam something wrong somewhere.kadang yang negatif saja terlintas di fikiran. satu family semua dah terbayang bayang..kadang rasa semacam ada yg buruk nak menimpa.tapi aku positifkan diri balik.hanya doa padaNya membantu saat ini.Yang membaca doakan aku juga yaa :)


mungkin juga kedatangan final yang makin menghimpit diri buat aku celaru. tapi semangat belajar aku jugak hilang . sedih saja yang selalu datang . namun aku gagahkan diri jugak menghadapi semua ini, hanya ujian kecil dariNya mungkin ,yang ingin menambah keimanan hambaNya...insyaAllah,ujian itulah yang membuat kita semakin kuat dan tabah jalani kehidupan kini...


cukuplah kiasan hati pagi ini.buat sahabat, maaf sebanyaknya. hanya satu , aku sayang ko macam dri aku sendiri..itu pasti :)



moga akan terlukis pelangi indah untuk hari ini dan seterusnya.insyaallah :)

4 comments:

Natasya Naslin said...

huhuhu...
i've been in that situation b4..
sedih kan bila ad salah/fhm or gaduh dgn bff sndiri.. yg x best nye bila msg2 cpt trasa, snsitif.. adesss.. -_-"

btw, hopefully korang ok la pasni.. InshaAllah.. ok je semua =p

ateh bie said...

Achu!

saRa k3c!k said...

natasya :)..
thanks atas doanya.insyaAllah ok jee. biasalah tu kan . adat berkawan . x gadoh x best. gadoh tu la lagi merapatkan ukhuwah kita...

saRa k3c!k said...

atehbie :)

doakan achu final exam ni...