Monday, March 28, 2011

pacat ohh pacat..


assalamualaikum readers...2 hari ni puteri abah seperti kembali ke alam ria zaman kanak - kanak dolu dolu..sebab apa? bukanlah sebab puteri abah guna magic doraemon ntuk jadi kecik semula atau apa tapi sebab saye ikot my mama lovee turun bendang..eh2 awak2 semua taw tak bendang tu hape menda haa? haaa... mana yg dok bandar2 besor tu konpius lahh kot yee..bendang tu bahasa saintifiknya adalah sawah padi laa yang uii...hehe

aha, dulu time kecik2 slalu tlong mak wat bendang..cabut rumput, tarik semai, koyak semai, menanam padi pon penah..ada skali time tadika aku nanges2 takmo pi skola sbb nk nanam padi..hua3..lawakk toii..dulu tanam sendiri.guna kuku kambing..pastu smpailah era org buat
bendang secara 'serak' (serak tu dia tabur benih padi, tak tanam satu2 anak pokok padi) kami semua adik bradik dah trun bendang..ye la, masing2 keja n blajaq jauh..

banyaknya pengorbanan mak, kukuhnya ketabahan mak wat bendang sorang2..huu

tapi dis year musim wat bendang alhamdulillah aku tgah cuti sem..jadi bole la tlg skit2..tpi banyak dok umah jee.hehe.. 1st hari tu trun aku jmpa CIK LIN.. tawu apa? lintah daa..eeeiii melompat aku naik batas..haha..takooottt..kalo pacat aku no hal tpi lintah tobat la eden..smalam ptg pon jmpa lagi cik lin ni..naik atas tgn aku dah.. nasib laa aku cepat tarik n buang..mak aiii jalannya punya laa laju cik lin..lari aku dlm bendang tu.haha..panjang gilee laa..tpi pastu ada mkcik ni slumber jee tgkap cik lin tu..heh.pagi ni trun lagi tlg mak..xjmpa cik lin..fuhh..tapi sempat pulak pacat gigit kaki ku..da gemok kenyang lak tu..hishh..sedap sgt ke darah aku ni cik cat oiii?aku malas nk pakai stokin, dahtu lupa ikat kaki sluar..mmgla pacat naik.adehh, da lama x kena pacat..saket laa pulak.huk


ni pacat kalo da kenyang gigit darah..gumok jadinya..eeeii


pacat ni pandai belakon taww...tgok tu..tegak jee..


aha, tadi nk search pic pacat tapi aku jumpa notes ni..sile laaa baca..

Lebih baik elakkan daripada menggunakan tembakau, ‘mosquito repellent’, syampu atau garam untuk mebuang pacat yang sedang menghisap darah. Elakkan juga menarik pacat yang sedang menghisap darah. Ini kerana pacat tersebut akan ‘muntah’ ke dalam luka dan menyebabkan jangkitan kuman yang teruk, lebih teruk daripada gigitan pacat itu sendiri.


daaaa (^_^)



No comments: