Tuesday, March 8, 2011

khabar puteri abah...

assalamualaikum shabat..lama dah eden dak nulih kat puteri abah ni...hoho..rindu dah ni..
ni pon ada masa sket..dapat on9 kejap..

ni kat hostel..esok da balek penang balek..sambung cuti semula.da lega hati hantaq dah aggreement ptptn tuh..alhamdulillah :)

di kesempatan ni..puteri abah ada berita duka..ptg semalam (ahad) , dapat berita dri roomate kuu , kak su yg ayahandanya dah kembali ke rahmatullah..innalillah..takziah buat kak su sekeluarga..kami yg roomate2nya tersentak..tersentap jantung..walau kami da sedia tawu dan follow up keadaan ayah dia..tpi bla dapat mesej..Y a Allah..menitis jua air mata ini.. pilu hati.. da lama aku x dapat berita kematian yg melibatkan seorang 'ayah'...


ingatan aku terus menyingkap peristiwa september lalu..saat2 aku kehilangan dia..walau da lebih 10 tahun abah tinggalkan aku..kadang2 rasa mcm baru semalam b'gelak ketawa dgn beliau..amek aku dri sekolah..bawak aku dan kakak pegi besiar kt laut ngan sampan abah..
orag lain abah dorang bawak jalan2 kat taman pmainan..aku dulu tak..abah bawak jalan2 tgah laut..dapat tgok rusa kt tepi hutan..besttt...ketahuilah abah, adik sgt bangga jadi puteri abah..jadi seorang anak nelayan..jadi seorang anak kepada basri bin arshad..(^_^)

abah..
semoga abah ditempatkan bsama orang - orang yg beriman..
dijauhkan azab kubur apalagi azab api neraka..
doa buat abah tak pernah putus ..
al-fatihah hadiah buat abah..
semoga rindu yg sentiasa mekar ini smpai padamu abah..aminn

No comments: