Tuesday, January 31, 2012

Murahkan harga " TERIMA KASIH " anda !

assalamualaikum !

satu malam seorang pakar motivasi bertanya para pesertanya , "apa ucapan yang paling mahal?" lalu satu dewan itu pantas menjawab "terima kasih" .


korang pernah terfikir tak apa yg menjadikan ucapan terima kasih tu sangat mahal harganya? semahal apa? semahal cincin berlian atau batu permata? jutaan ringgit atau mencecah billion ? mahu buktinya?


buktinya..kita lihat yaa satu persatu.
sehari berapa banyak kalikah kita ucapkan TERIMA KASIH YA ALLAH atas segala nikmat kemudahan yg Dia berikan?
sudah ucapkah TERIMA KASIH MAK, ABAH untuk hari ini ?
setiap kali keluar kuliah , terlontarkah TERIMA KASIH PUAN, USTAZ pada lecturer kita?
dalam bekerjasama membuat assgment , ingtkah kita untuk saling ucap TERIMA KASIH ?


mulai hari ini, kita tinggalkan yang lama, jadikanlah TERIMA KASIH itu ucapan yang mahal maksudnya tapi murah nilainya di bibir dan hati kita :)


Terima Kasih Ya Allah, Engkau masih berikan aku bernafas pagi ini sebagai hambaMu
Terima kasih Allah , Engkau bangunkan aku subuh ini
Terima Kasih ya Allah, beri aku kekuatan menyebarkan dakwah walau secebis melalui blog ini
Terima Kasih Allah , Engkau berikan aku mak, abah yang sayangkan aku, guru-guru yang baik, teman-teman yang mendorongku berbuat kebaikan di JalanMu..

Terima Kasih ya Rasulullah , memilihku sebagai umatmu
Terima Kasih Rasulullah, mengajarkan Islam buat umatMu
Terima Kasih Rasulullah kerna aku rindukanMu..

Terima Kasih mak, tiap masa doakan adik
Terima Kasih mak, berikan adik kasih sayang, pendidikan dunia dan akhirat , duit belanja , baju
Terima Kasih mak kerna menjadi ibu dan ayah buat adik..

Terima Kasih Mukhaiyarah , menjadi bestfriend forever ku
Terima Kasih Wahida , selalu ada untuk aku
Terima Kasih kechik yang tak pernah muak melayan kerenahku
Terima Kasih Saed menjadi sahabat yang memahamiku
Terima Kasih kak Ai selalu menjadi kaklong untukku
Terima Kasih para pemba blogku
Terima Kasih semua sahabat realiti dan sahabat maya yang menjadi kecintaanku selalu :)

Terima Kasih pendidik dari umurku 6tahun hingga saat ini..
Terima Kasih MSQ kerna menyedarkan aku pentingnya ucapan TERIMA KASIH ini...


2 comments:

Zaf98 said...

huhuuu~ thanks 4 de share kak~ saya akan cuba murahkan harga terima kasih ni~ :)

achusara said...

u're welcome zaf :). insyaAllah.