Friday, May 20, 2011

ujian Allah bertamu lagi..


assalamualaikum sahabat pembaca sekalian..thanks yg datang membaca di ruangan puteri abah ni..buat yg dtg jenguk2, komen2 kat chatbox promote blog pon thanks a lot..sudi jugak korang dtg..


behari jugak achu x update blog ni yee? sbenarnye hari tu lpas setel je mggu taaruf 1st intake ingt nk hupdate dah.. tpi gamba2 sume x masok lappy lagi.. jadi achu postpone jee skali dgn taaruf 2nd intake mggu depan.huhu..


skrang ni achu dekat penang..balik kampong mengejut.. pagi semalam, 19 mei 2011.. mak long dah tinggalkan kami semua.. kembali lah mak long pada kekasihnya yang satu..Allah s.w.t ...innalillah...achu sedih jugak.. tapi kami semua ikhlas n redha atas ketentuan Nya. Allah lebih tawu segalanya.. selama ni mak long dah banyak menderita sepanjang hidup dia.. biarlah dia bersemadi dgn aman di alam sana.. moga mak long ditempatkan bersama org2 beriman..


hari tu terlintas sejenak di fikiran achu.. kenapa ujian ntuk aku bertimpa2.. kesedihan atok pergi masih terasa.. kali ni mak long pulak..


achu berfikir sejenak.. gunakan akal yg waras, dipimpin secebis iman di dada.. subhanallah..achu seperti salahkan takdir pulak.. sesungguhnya Allah itulah yg tawu segalanya..baik buruk buat hambaNya Allah Maha Adil..Dia beri achu kegembiraan banyak..selalu sgt achu gembira jadi, Allah beri juga achu ujian kesedihan.. supaya achu tak leka jalani kehidupan dunia ini.. ya Allah..aku ikhlas atas takdir Mu Tuhanku.. terima kasih Tuhanku..Engkau telah beri aku sekali lagi peringatan ttg kematian..


ini kenangan bersama arwah mak long..ni semua family sebelah arwah abah..

arwah mak long yg di tengah2..tepi kiri tudung coklat itu ibunda terchenta saya..tepi kanan tudung biru maksu saya..mereka 3 beradik sahaja..tapi mak saya ipar je..arwah abah anak kedua..



al - fatihah buat insan2 yg achu cintai..
yg telah pergi menghadap illahi..
nenda halimah bt zainab , maklong saadiah bt halijah dan ayahanda basri..
(^_^)





No comments: