Saturday, January 22, 2011

story story

assalamualaikum kalian.. chat? harap kalian chat selalu lah..kalo ada yg xchat, dmam, selesema, batuk2 cpat2 g cek dr taww..

kali ni, cume nk story sal dri aku..jarang sbenanye aku nk ctulis sal kisah aku dlm puteri abah ni..kali ni saje nk share .

orait..al kisahnya aku ni masa awal bulan doblas yg lalu demam..stat batuk2 bagai..dtakdirkan smpai ke harini batuk tu x ilang2..jadi kawan2 aku yg baik hati dan ambil berat suma tu bising la suh aku pegi cek..kata mereka "

"kecik!!!! pegi la check dr balik.."kata kak ai

"baik ko g cek sara..dak kelas aku batuk lama pi cek rupanya ada tibi" kata fizah pulak..

"haa..biarla dia..tak mau p cek sudah..biar lame2 dia batuk..koh..koh..koh.." marah si kak cik pulak..

"pi la cek se..tak takut ke batuk tu x baik2.."nasihat kakak ku eja padel

wahid pulak sibuk suh aku ikut petua dia mkn sireh..

tu belum datang si kak su merangkap nurse peribadi aku dlm bilik..nasib laa kak su g posting..tpi bebel gak kak su dlm mesej..huuu

thanks korang..sayang gak korang kat aku eyhh..hahaks

so, atas nasihat dan desakan kawan2, ptg smalam aku pon menapak la ke klinik kerajaan baru kt atas kolej tu ditemani saed, sakinah dan faezah..thanks jugak korang betiga yee..:)
Punyala byk step kt klinik tu..amek no, daftar, pi scan number kt kaunter lain lak,cek temperature dlu, bru masok blik dr.. tapi aku ada lagi..sbb..

bla check.. dr cakap aku pon disyaki tibi..so kna la buat ujian tibi tu..amek darah n buat x-ray..
dr kata kalo kta batuk lbih dr 2 mggu mmg akan trus dianggap syak tibi..jadi sape2 yg batuk , jgn la biar lame2 bru nk jmpa dr..huhu..nasihat pndai kau sara..

jadi, mggu ni 3 hari aku kna ulang alik klinik..pastu nati ada lagi kna jmpa dr untuk result..
doakan lah aku -ve penyakit tuuh..

ni je perkongsian aku..daaa~

p/s : kaawan aku,si mijie cakap dr kat klinik tu ensem2..tpi aku p smalam dua2 dr pompuan..konpius aku dgn tafsiran 'ensem' mijie tuh..aishh

4 comments:

ateh bie said...

ooh achu..sedih plak baca..
sabar ye achu..bak kata almarhum mas afzal BLOGGER of NOT PRIMROSE PATH..
Sickness is always an opportunity for the cleansing of the sinful soul, and I pray that Allah forgives me for the wrongdoings I have committed. ..alfatihah upon him..

saRa k3c!k said...

yaa..betul tu ateh..sakit adalah kafarah dosa..
itu yg adik fikir ntuk pujuk hati setiap kali sakit..

thanks ateh..:)

Iffah Nabiha Ahmad Jailani said...

Tatkala musibah menimpa, hanya kepada Allah kita berserah.. Pasrah di atas segala menimpa..Apa sahaja sanggup dilakukan, buat menagih kasih dan simpati dari-Nya.. Curahan rahmat terus dipohon, namun apakah hal yang sama kita minta tatkala kesenangan yang mengliputi jiwa seumur hidup kita..

Hintungi rahmat yang diberi, nescaya tidak termampu kita untuk melakukannya. Kiralah ujian yang diberi, nescaya kita akan tahu adakah kita mensyukuri.. Atau mengkufuri.

Achu,

Di sini ada award untuk achu dan ateh, saya cuba pegi blog ateh tapi tak dikasi :( so, amek-amek la yer, award ni bersyarat ;)

http://islami98.blogspot.com/p/kemukakan-pandangan.html

saRa k3c!k said...

thanks a lot iffah atas peransang tu,,sangt bernilai..alhamdulillah hari ni ada berita baik yg achu dapat..:)
sal award tu thanks..tapi nati achu buat ehh..tgah bz..ni pon curi2 on blog..
em, ateh private blog..iffah bagi dia emel nati..msj kt fb kee..