Wednesday, March 24, 2010

cantiknya seorang yg bernama wanita...

assalamualaikum..

act, pagi2 buta mcm ni tetiba rasa buhsan dan nk upate blog. so, aku mencari idea2 untuk post kali ni.tetiba rase nk buka i luv islam.best laman web ni.mcm2 ada.wahida yg ajar aku baca menda ni.bgus2.bagus ntuk ksihatan jasmani dan rohani.

eh, da mcm belaja pendidikan jasmani lak kan.heee..


ok, aku tetarik ngan artikel ni kat i luv islam.
so, aku nk bekongsi ngan korang suma lahh ka..
ntuk sape yg dah slalu bca web ni, sure dah baca..xpa, baca lapan kali pon x ksah kan.x kurang pon air liur kta.yg belom baca, silalah.jemput2.

dah, mcm jemput knduri plak..heh.

ok, ready? go ....

# Jadikanlah Ghadhdul Bashar (menundukkan pandangan) sebagai "hiasan mata" anda, nescaya akan semakin bening dan jernih.

# Oleskan "lipstik kejujuran" pada bibir anda, nescaya akan semakin manis.

# Gunakanlah "pemerah pipi" anda dengan kosmetik yang terbuat dari rasa malu yang dibuat dari salon Iman.

# Pakailah "sabun Istighfar" yang menghilangkan semua dosa dan kesalahan yang anda lakukan.

# Rawatlah rambut anda dengan "Selendang Islami" yang akan menghilangkan kelemumur pandangan lelaki yang merbahayakan.

# Hiasilah kedua tangan anda dengan gelang Tawadhu' dan jari-jari anda dengan cincin Ukhuwwah.

# Sebaik-baiknya kalung anda adalah kalung "kesucian".

# Bedaklah wajah anda dengan "air Wudhu" nescaya akan bercahaya di akhirat.

Alhamdulillah kalo aku seniri bole jadik wanita sebegini.mesti mak senyum je.dah x beleter kat aku.hee.

sama samalah kta doa dan berusaha.Aminn..

3 comments:

Yang Ja said...

huhuhu..sabo laa..se kne reti pakai bende2 2 sume....mak se berleter pasal 2 ker?
huuu~

Anonymous said...

good se..i like~

achusara said...

hee..kite sume msti kena reti pkai sume bnda tu akk. mak xde la beleter sal tu.sal bnda biasa lahh...tpi mak msti nk anak die jadi pmpuan baik n muslimah.