Wednesday, March 27, 2013

secebis tiupan semangat

assalamualaikum pencinta belog (^_^)


entry aku pagi ini mungkin lebih seperti warkah untuk insan . sekadar menitip semangat supaya dia tak terus jatuh dan masih berdaya bangun mengejar impian dengan senyum dibibir. insyaallah . 


dulu tulisan-tulisan dia di belog selalu jadi inspirasi aku untuk jadi kuat . selalu jadi ubat bila aku rasa lemah. letih. aku rasa tulisan dia sgt bertenaga . sesuai dgn tagline dia .. "Mencari damai yang hilang" . dan dari dia jugaklah, aku belajar mencari damai tu.. hakikatnya aku x pernah pun jumpa dia . tapi bla hati aku rasa down , aku rindu nasihat2 dia..walau dia seumur dgn anak saudaraku sendiri, tapi dia macam kawan yang sebaya dgn aku..


sekarang aku tahu, dia tgah susah hati.tgah serabut.bermacam perasaan dah bercampur dalam diri dia. sedih.hiba.stress.letihh.pedihh.kecewa.malu.gagal. semua. sampaikan dia merasa seakan hati dia dah mati.. aku terfikir, mana iffah yang aku kenal dulu. yepp, namanya iffah. maniss kan.. :)


buat iffah,
achu masih yakin yang iffah kuat dan boleh harungi semua ni . hidup memang buat kadang kita rasa tak adil . kadang kita di atas. kadang di bawah . kadang kita senyum . kadang kita menangis. tapi itulah warna warni kehidupan ni dik.. Dia xkan letakkan kita di atas selamanya. sebab Dia nak kita rasa jugak kehidupan di bawah . itu namanya adil . Dia tanak kita sombong dgn nikmat selamanya. sbb nikmat tu hanya sementara.. nampak tak adilnya Tuhan kita. betapa Tuhan kita sayangkan hamba Nya..


jadi, kembalilah jadi iffah yang mencari damai yang hilang itu. ingat pesan achu , jangan tamak dengan kejayaan. mungkin kasar bunyinya . tapi mendalam maksudnya . dalam mengejar cita-cita memang kena buat sehabis baik , semampu sedaya yang boleh . tapi jangan paksa kemampuan kita . mesin pon boleh meletop kalau sampai tahap limitnya . 


jalanilah kehidupan ni dengan senang hati . bukak kan hatimu . bangunkan hati mu. jangan biar ia terus mati. iman perlu direfresh , perlu direfill :)





      



take care dear . lots of luck. lots of lovee.. :)
      


No comments: