Friday, January 18, 2013

bila buah hati dah merajukk..

assalamualaikum pencinta belog (^_^)


ini kisah semalam petang . di rumah beliau . beliau adalah salah salah seorang buah hati saya . nama beliau hensem mcm orang nya , Muhammad Arif Sufi . hensem kan nama beliau.. nak tgok gambar beliau ?

tapi ni masa beliau kecik lahh.. x ingat berapa bulan time ni..

sat sat lagi baru letak gamba beliau dah besar..makin hensem..memalu pulak tu kalau kena ngorat.haha...

..............................................................................................................



hokay.hokay.hokay.
tak payah nak berkontroversi sgt lah kan. beliau adalah anak sedara saya .
ok, dah bole start guna ganti nama *aku* macam biasa. belit lidah sebut saya.walaupun aku taip tak sebut.

entry ni macam biasa biar gamba yang bercerita . kisah arif sufi dan achusara..


kisah bermula bila si achu dah lepak lama kat umah dia, then tetiba nak balik naik moto tak bawak dia sekali.apa lagi haruslah ada drama kannn...dah la achu bawak moto ummi dia..haha..


okay..aku cakap jee " jommm..achu nak balik" .  arif kuar umah dulu..lepas  main2 sat . dia mula dah cari kasut dia..suruh kakak pakai kan..

ariff : achuu..achuuu *sambil jari ke atas ke bawah kat tepi kereta abah* ..jommm laa jalann..adik nak ikott..


ariff : ishhhh..*sambil jeling sikit* achu ni tak paham ke isyarat adik ni.nak ajak naik keta abah, achu tu bukan ada lesen pon. entah-entah pegang stereng keta pon tataw..kihkihkih :p





adik dah jalan pegang pegang moto ni pon tak paham lagi ke achusaraa uiiii...*hati dah pasrah*



dahhh laaa achuu . tak mau bawak sudah . merajuk . naik buai lagi bestt *sambil jalan ke buai*


tapii..tapiii..adik tak gheti nak naik buai ni . achu tolong laa angkat *sambil belit belit buai kat leher mintak simpati*



yeayy..dah naik. syukrann achu sayang :) *dalam hati ada misi tersembunyi sebenanya*


hokay...naik buai selow selow jaa. sambil tunduk jee bawah. mohon achu paham yang adik naik buai separuh hati je ni...




tunduk lagi.tunduk lagi...ishhh, nak kena achu ni. tak paham jugak.


kuis kuis*eh, macam nama kolej achu je kuis tu * simen dgn kaki..


ariff : hoyeeiii..buai laju laju sampai kena achu. *masa ni achu depan adik jee* kihkihkih....
achu : eh eh adik ni. balas dendam ke dikk..hahaha


adik kemudian turun buai bila si kak cik keluar dan terus ke moto....
ariff pon ke moto..




ariff : dahh laaa achu . tak mau bawak adik naik sendiri moto ummi ni.. adik bawak sendiri..
achu : chewah chewah si kecik ni...



beberapa saat kemudian si achu mengangkat si adik masuk rumah dan buka kasut dan achu lari keluar...hihihi



maka terburailahhh air mata si adikk..
mengamok nakkk ikottt.hahaha


 k, bai adik :)


k, bai jugak pada yang membaca kisah ini :P . hehehe...


4 comments:

Mimi Fadeli said...

shy shy cat la tuh

saRa k3c!k said...

hehehe...dah bukan cat dah ni....

nuyui a.k.a miss YUI said...

ololo dak ni..comel!

saRa k3c!k said...

hai yui...
comel kan..kalo dia memalu lagi muka tak bole blah dak ni..hehehe