Wednesday, November 7, 2012

I miss the “love letter” from HIM..


Assalamualaikum..

Pernah tak korang baca novel tapi mcm baca buku motivasi? Macam buku agama-agama? Hemm..aku rasa semalam . novel dari hlovate. memang lah banyak je novel ala-ala islamik lain. Tapi hlovate neh bukanlah novel islamik pon .biasa2 je tapi banyak yg aku dapat dari tulisan dia..rasa insaf pon ada.

Kenapa aku tiba-tiba timbulkan soal ni ? sampai aku tiba-tiba cakap I miss the “love letter” from HIM..?

Pernah tak korang rasa macam diri korang tercampak jauh dari Tuhan kita, Allah ? sedangkan tiap hari kita solat. Tapi kita rasa kosong . jauh . lepastu dalam kehidupan seharian tu ada je benda yg kita macam malas, mcm smthing yg kita tawu tak boleh , tapi kita buat jugak. Sedangkan kita tawu itu berdosa.Kenapa? Bila pikir balik, mgkin sbb aku dah lama lalai. Jiwa kososng sbb lama tak baca “love letter” dari Dia..

Laptop kita bole bkak hari-hari.berjam-jam lamanya.tv pon sama.novel pon 2 x 5 . tapi kenapa malas sgt nak bukak “love letter” yg satu itu yaa? Padahal that love letter  ada kat mana-mana je. Tepi katil ? ruang tamu ? malah dalam handphone pon ada . tapi..kita lupa. Tanya balik pada dri sendiri. Mungkin sebab kita dah seronok dgn dunia sampai lupa bekalan akhirat.. L

Novel yg aku baca semalam mcm sweet..ada part yg crita indahnya surah an-nuur. Kenapa aku tak sedar sedangkan last sem aku kena hafal surah tu.crita pasal indahnya kehidupan bila kita paham dan tawu semua isi “love letter” tu . dalam hati aku cakap “ aku pon nak jadi macam ni.nak rasa keindahan ni” . dan satu titik perubahan perlu ada ditanam dalam hati , dalam diri . bukan tanam kosong tapi berbajakan istiqamah..

Ya Allah , please f orgive me for the wrong I’ve done
Ya Allah, give me another chance to prove that I can pass
Please guide me and protect along the straight path
And I knowthat I can make it..one day I’ll be in heaven wif You

_hlovate_
_frombottomofmyheart_i really really mean it…

No comments: